Από το Blogger.

Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2009

ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΝΕΣΗΣ--βιογραφία...

Μάνεσης Κώστας
ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΣ–ΠΟΙΗΤΗΣ–ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ–ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ–ΕΚΔΟΤΗΣ

(Ανέκδοτη & πρωτογενής καταγραφή και κατάταξη της Εργογραφίας του Στιχουργού Κώστα Μάνεση)

Ο Κώστας Μάνεσης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1917. Σαν στιχουργός, υπήρξε πολυγραφότατος και ανήκει στην κατηγορία (των στιχουργών) που ξεκινήσανε την ενεργό παρουσία τους στο χώρο του τραγουδιού στη δεκαετία του 1930 και συνέχισαν να υπάρχουν, χωρίς καμιά πτώση στην ποιότητα της δουλειάς τους, και μέχρι το τέλος της δεκαετίας του ’50, κι ακόμα μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ’60. Ο ίδιος ο Μάνεσης άρχισε τη στιχουργική του δραστηριότητα από τις αρχές του ’30, κορυφώνεται από τα μέσα της δεκαετίας του ’40 και μετά και εκτείνεται με ελάττωση μέχρι τη δεκαετία του ‘60.
Στην κατηγορία αυτή, οι στιχουργοί, πατούν περιστασιακά ή άλλοτε σε διαρκή βάση (όπως ο Κώστας Μάνεσης) σε δύο πυλώνες, στο λαϊκό και στο ελαφρό τραγούδι. Ανάμεσα στους στιχουργούς αυτούς, εκτός από τον Μάνεση, συγκαταλέγονται και ο Χαράλαμπος Βασιλειάδης-Τσάντας, ο Κώστας Κοφινιώτης, ο Θεόδωρος Παπαδόπουλος, ο Αιμίλιος Σαββίδης-Σαβαίμ, κ.α. Είναι χαρακτηριστικό πως ο τελευταίος, ο Σαβαίμ, στιχουργός κυρίως του ελαφρού τραγουδιού, γράφει στίχους και για το λαϊκό που φανερά το απεχθάνεται και το πολεμά με μανία!
Ο Κώστας Μάνεσης έχει ένα τεράστιο όγκο δουλειάς και έναν αρκετά σημαντικό αριθμό επιτυχιών, από τις οποίες μερικές υπήρξαν μεγάλες. Ήταν από τους πρώτους που, ανακαλύπτοντας την ομορφιά και την αμεσότητα των ρεμπέτικων και λαϊκών τραγουδιών, συνεργάστηκε με τους λαϊκούς συνθέτες Βασίλη Τσιτσάνη, Γιάννη Παπαϊωάννου, Κώστα Καπλάνη, Γιώργο Λαύκα, Απόστολο Χατζηχρήστο, Μανώλη Χιώτη και άλλους, δημιουργώντας μαζί τους λαϊκά αριστουργήματα.
Ο Μάνεσης ως τραγουδοποιός είχε λαϊκό έρεισμα, ήταν άμεσος, πηγαίος και τα τραγούδια του είχαν αντίκρισμα ζωής. Στο χώρο του ελαφρού τραγουδιού, παρόλο που δεν είχε πολλές δοσοληψίες με το θέατρο και κυρίως το μουσικό θέατρο, έγραφε τα περισσότερα τραγούδια του με προορισμό τη δισκογραφία. Κατά συνέπεια, οι δυσκολίες να επιβάλει τη δουλειά του στο χώρο αυτό ήταν πολύ μεγαλύτερες απ’ ότι σ’ ένα στιχουργό που είχε εκ των προτέρων εξασφαλισμένο το τεστ του κοινού από το παλκοσένικο της επιθεώρησης, το δημοφιλές αυτό μουσικό είδος, όπου συνήθως πρωτοτραγουδιότανε τα καινούρια τραγούδια. Με άλλα λόγια, τα τραγούδια του Μάνεση, που ήταν συνήθως εκτελεσμένα χωρίς τη μαγεία της θεατρικής παράστασης, η οποία ήταν μια σοβαρή και απαραίτητη την εποχή εκείνη βοήθεια για το «πλασάρισμά» τους στο κοινό, έπρεπε να στέκουν από μόνα τους, να είναι ωραία και ν’ αξίζουν για να επιβληθούν στο μουσικό στερέωμα και τέλος για να επιζήσουν σε βάθος χρόνου. Αξίζει να σημειωθεί πως την εποχή εκείνη, που η διαφήμιση και προώθηση των καινούριων τραγουδιών δε γινόταν με τον ίδιο τρόπο και στο βαθμό που γίνεται σήμερα, ο χώρος του θεάτρου ήταν ένα μέσο πληροφόρησης και η επιθεώρηση ο προπομπός της δισκογραφίας. Απ’ αυτή λοιπόν την άποψη, ο Μάνεσης, δεν είχε καμιά βοήθεια και είναι βέβαιο –κάτω απ’ αυτές τις συγκεκριμένες συνθήκες– πως είχε αναμφισβήτητο ταλέντο, είχε ιδέες, ήξερε τι ζητάει ο κόσμος και η εποχή του, είχε σωστό αισθητήριο και ιδιαίτερη ευαισθησία, αφού μπόρεσε με τα τραγούδια του να πάρει μια ξεχωριστή θέση ανάμεσα στους ομότεχνους του καιρού του.
Ο Κώστας Μάνεσης ήταν γνήσια ποιητική στόφα και καθαρό μυαλό. Αντιμετώπιζε το τραγούδι, στο οποίο αφιέρωσε στην κυριολεξία τη ζωή του, χωρίς διακρίσεις και διαχωρισμούς. Παράλληλα, υπήρξε και συγγραφέας μερικών επιθεωρήσεων του θεάτρου, σε συνεργασία με τον επίσης στιχουργό και συγγραφέα Κρέοντα Ρηγόπουλο, με τον οποίο έγραψε και αρκετά τραγούδια.
Σαν στιχουργός, η συνεργασία του Μάνεση με διαφορετικούς συνθέτες δείχνει την ικανότητα που είχε να προσαρμόζεται σε κάθε είδος και ύφος μουσικής.
Εκτός από τα υπέροχα λαϊκά τραγούδια που έγραψε, ο Μάνεσης, υπηρέτησε για τέσσερις δεκαετίες το λαϊκό τραγούδι και σαν δημοσιογράφος και εκδότης δύο περιοδικών, το «Μοντέρνο Τραγούδι» και «Το καινούριο Τραγούδι», διαδίδοντάς το στα ευρύτερα λαϊκά στρώματα. Από τις στήλες των περιοδικών του παρουσίασε βιογραφικά σημειώματα και έκανε γνωστούς στο κοινό όλους τους καλλιτέχνες της εποχής. Έκανε σοβαρό αγώνα για τα προβλήματα του χώρου, προασπίζοντας τα συμφέροντα του κλάδου του, άλλοτε παροτρύνοντας τους συναδέλφους του στιχουργούς να δίνουν στίχους στους λαϊκούς συνθέτες και άλλοτε χτυπώντας τα «κακώς κείμενα» που μάστιζαν το επάγγελμα, κυρίως του χώρου του ελαφρού ελληνικού τραγουδιού. Για παράδειγμα, το φαινόμενο της προσαρμογής ελληνικών στίχων πάνω σε ξένες μελωδίες, που πρωτοεμφανίστηκε πολύ παλαιά με «μεταγλωττίσεις» γερμανικών θουρίων και ιταλικών αριών.
Αργότερα, στα μέσα της δεκαετίας του ’30 ακολούθησαν οι αργεντίνικες μελωδίες και επικρατεί ο ρυθμός του ταγκό. Μεταγλωττίζονται στα ελληνικά οι περισσότερο γνωστές ξένες επιτυχίες. Το ίδιο συμβαίνει με τη λήξη του Β’ παγκοσμίου πολέμου, όταν η αμερικάνικη μουσική, με τη βοήθεια του κινηματογράφου και του εμπορίου των δίσκων γραμμοφώνου εισβάλλει και στην ελληνική αγορά. Ιδιαίτερα τη δεκαετία 1944 – 1954, κυκλοφορούν οι περισσότερες αμερικάνικες (κινηματογραφικές κυρίως) επιτυχίες σε δίσκους και παρτιτούρες με ελληνικούς στίχους, σε βάρος του ελληνικού τραγουδιού. Οι Έλληνες δημιουργοί, κυρίως οι συνθέτες του ελαφρού τραγουδιού, πιθηκίζουν και αντιγράφουν το ύφος των ξένων μελωδιών, ενώ ταυτόχρονα παραπονούνται επειδή οι δισκογραφικές εταιρείες και οι μουσικοί εκδοτικοί οίκοι προωθούν τις ξένες επιτυχίες, αδικώντας το ελληνικό τραγούδι και αποδυναμώνοντας και τη δική τους επαγγελματική και καλλιτεχνική προσφορά.
Ο Κώστας Μάνεσης, στο «Μοντέρνο Τραγούδι» του, θίγει το θέμα των ξένων «σουξέ», αναγνωρίζει το δίκιο των Ελλήνων συνθετών και στηλιτεύει ταυτόχρονα την προχειρότητα των στιχουργών στη μετάφραση των στίχων. Τονίζει την κρίση που περνάει το ελληνικό τραγούδι, αφού ωραιότατα τραγούδια με γεμάτους αίσθημα στίχους και περίφημη μουσική, γίνονται δεκτά από τους εκδότες με πολλές επιφυλάξεις. Και βέβαια η αιτία είναι η μόδα των άφθονων ξενόφερτων. Έτσι, πολλά θαυμάσια ελληνικά ελαφρά τραγούδια μένουν ανέκδοτα και συνεπώς άγνωστα από το πολύ κοινό. Ο Μάνεσης δικαίως τα βάζει με τους συναδέλφους του στιχουργούς-μεταφραστές των ξένων τραγουδιών, με την προχειρότητα των μεταφρασμένων στίχων, την συχνή προσαρμογή των στίχων και την συχνότερη ελεύθερη απόδοσή τους στα ελληνικά.
ΠΗΓΗ
www.rebetiko.gr

Η ΣΤΙΧΟΥΡΓΙΚΗ ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΑΝΕΣΗ
Α. ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ & ΛΑΪΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ:
 
1. Συνθέσεις του Βασίλη Τσιτσάνη
1. ΑΠΟΨΕ ΜΕΣ' ΤΟ ΚΑΠΗΛΕΙΟ (Πρ. Τσαουσάκης – Μ. Νίνου) (Ζεϊμπέκικο) (Δεκ. 1949)
2. ΑΡΑΜΠΑΣ ΠΕΡΝΑ (Η ΣΑΤΡΑΠΙΣΣΑ) (Στ. Κερομύτης – Σ. Μπέλλου – Στ. Περπινιάδης) (Χασάπικο) (Νοέμ. 1948)
3. ΘΑ ΜΠΛΕΞΩ Μ' ΑΛΛΗ ΚΑΙ ΘΑ ΚΛΑΙΣ (Στρ. Παγιουμτζής – Β. Τσιτσάνης) (Ζεϊμπέκικο) (1947)
4. ΝΥΧΤΑ ΧΩΡΙΣ ΞΗΜΕΡΩΜΑ (Μαίρη Λίντα) (Ζεϊμπέκικο) (19;;)
5. ΠΑΛΗΟΚΟΡΙΤΣΟ ΜΕ ΠΗΡΕΣ ΣΤΟ ΛΑΙΜΟ ΣΟΥ (Στέλιος Καζαντζίδης) (Ζεϊμπέκικο) (19/3/1957)
6. ΠΟΥ ΘΑ ΜΕΙΝΩ ΑΠΟΨΕ (Στέλιος Καζαντζίδης) (Ζεϊμπ.) (14/5/1957)

2. Συνθέσεις του Γιάννη Παπαϊωάννου
1. ΑΝΘΡΩΠΟΙ, ΑΝΘΡΩΠΟΙ (Μαρίκα Νίνου – Στελλάκης Περπινιάδης) (Ζεϊμπέκικο) (1948)
2. ΑΣΕ ΜΕ, ΑΣΕ ΜΕ (Σωτηρία Μπέλλου) (Ζεϊμπέκικο) (1950 ή 1948;)
3. ΒΛΕΠΕ, ΑΚΟΥ, ΜΗ ΜΙΛΑΣ (Οδυσσέας Μοσχονάς – Αθανάσιος Ευγενικός) (Ζεϊμπέκικο) (19;;)
4. ΓΙΑΤΙ ΓΕΛΑΤΕ (Νίκος Καλλέργης – Οδυσσέας Μοσχονάς) (Ζεϊμπέκικο) (1950)
5. ΓΥΡΝΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ (Σωτηρία Μπέλλου – Στελλάκης Περπινιάδης) (Χασάπικο) (1952)
6. ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΤΟ ΚΑΚΟ ΣΟΥ (ΟΙ ΒΑΛΙΤΣΕΣ) (Στέλιος Καζαντζίδης – Χορωδία) (Ζεϊμπέκικο) (1952)
7. ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΚΑΤΩ ΤΟ ΚΡΑΣΙ (Στρ. Παγιουμτζής – Π. Μαυράκη – Γ. Παπαϊωάννου) (Χασαποσέρβικο) (19;;)
8. ΕΓΩ ΚΑΚΟΣ ΔΕΝ ΗΜΟΥΝΑ (ΕΓΩ ΘΑ ΣΕ ΓΛΥΤΩΣΩ) (Στ. Καζαντζίδης – Ρ. Ντάλλια) (Ζεϊμπ.) (1952)
9. ΕΣΥ ΘΑ ΜΕΤΑΝΟΙΩΣΕΙΣ (ΤΙ ΣΟΥ 'ΦΤΑΙΞΑ ΜΙΚΡΟ ΚΑΙ ΜΟΥ 'ΧΕΙΣ ΦΥΓΕΙ) (ΔΕΝ ΔΙΝΕΙΣ ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΙΑ ΓΙΑ ΜΕΝΑ) (Οδυσσέας Μοσχονάς – Θανάσης Ευγενικός) (Ζεϊμπέκικο) (1947)
10. ΕΧΘΕΣ ΑΡΓΑ ΤΟ ΔΕΙΛΙΝΟ (Στέλιος Καζαντζίδης) (Ζεϊμπέκικο) (1952 – 53)
11. ΕΧΟΥΝ ΚΑΡΔΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΦΤΩΧΟΙ (Στράτος Παγιουμτζής – Γιάννης Παπαϊωάννου) (Χασάπικο αργό) (1952)
12. Η ΝΟΣΟΚΟΜΑ (Θανάσης Ευγενικός – Οδυσσέας Μοσχονάς) (Ζεϊμπέκικο) (1950)
13. ΚΑΛΗ ΚΑΡΔΙΑ (Οδυσσέας Μοσχονάς – Νίκος Καλλέργης) (Χασάπικο αργό) (1949 – 50)
14. ΚΑΤΩ ΑΠ' ΤΑ ΓΕΦΥΡΙΑ (Θεοφάνης Λέκκας – Νίκος Καλλέργης) (Ζεϊμπέκικο) (1953)
15. ΜΟΔΙΣΤΡΟΥΛΑ (ΞΑΝΘΕΙΑ ΜΙΚΡΟΥΛΑ) (Γιάννης Παπαϊωάννου – Γιώργος Κωνσταντινίδης) (Χασάπικο) (1937)
16. ΝΤΟΜΙΝΑ ΜΑΡΓΑΡΩ (Οδυσσέας Μοσχονάς – Στελλάκης Περπινιάδης) (Χασάπικο) (1946)
17. ΝΥΧΤΕΣ ΞΕΝΥΧΤΩ ΧΩΡΙΣ ΕΛΠΙΔΑ (Μαρίκα Νίνου – Στελλάκης Περπινιάδης) (Χασάπικο) (13/11/1948)
18. ΠΕΘΑΝΕ Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ (Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΜΠΕΚΡΗ) (Στράτος Παγιουμτζής) (Ζεϊμπέκικο) (1938)
19. ΠΕΙΡΑΙΩΤΙΣΣΑ (ΑΠ' ΤΗΝ ΩΡΑ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΠΟΥ ΣΕ ΜΠΑΝΙΣΑ) (Σ. Μπέλλου – Στελλάκης) (Ζεϊμπ.) (1948)
20. ΠΕΝΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΔΗ (Οδυσσέας Μοσχονάς) (Ζεϊμπέκικο) (1947)
21. ΠΟΥ ΜΕ ΒΡΗΚΕΣ, ΠΟΥ ΣΕ ΒΡΗΚΑ (Σωτηρία Μπέλλου – Νίκος Καλλέργης) (Χασάπικο) (1950)
22. ΠΩΣ ΠΕΡΑΣΑΝ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ (ΤΑ ΧΑΡΤΟΝΙΑ) (Οδυσσέας Μοσχονάς) (Ζεϊμπέκικο) (1/2/1949)
23. Σ' ΑΓΑΠΩ ΚΑΙ ΜΗ ΣΕ ΝΟΙΑΖΕΙ (Ο. Μοσχονάς – Γ. Παπαϊωάννου) (Χασαποσέρβικο) (1949)
24. ΣΕ ΔΕΙΛΙΑΣΕ Η ΦΤΩΧΕΙΑ ΜΟΥ (Ρένα Ντάλλια – Νίκος Καλλέργης) (Ζεϊμπέκικο) (1952)
25. ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΑΣ ΧΡΟΝΙΑ (Ιωάννα Γεωργακοπούλου – Νίκος Καλλέργης) (Ζεϊμπέκικο) (1951)
26. ΤΕΤΟΙΟΝ ΑΝΤΡΑ ΘΕ ΝΑ ΠΑΡΩ (Σωτηρία Μπέλλου – Νίκος Καλλέργης) (Ζεϊμπέκικο) (1950)
27. ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΙΣ ΔΟΥΛΕΥΩ (ΤΑ ΠΟΥΚΑΜΙΣΑ) (Σ. Μπέλλου – Στ. Περπινιάδης) (Ζεϊμπέκικο) (1951 ή 1948;)
28. ΤΟ 'ΦΑΓΕΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ (Μαρίκα Νίνου – Στελλάκης Περπινιάδης) (Χασάπικο) (1948)
29. ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΘΕΛΕΙ ΓΑΜΟ (Τάκης Μπίνης – Δίτη Λίντα) (Ζεϊμπέκικο) (19;;)
30. ΤΟ ΛΑΧΕΙΟ (Οδυσσέας Μοσχονάς – Στελλάκης Περπινιάδης) (Χασάπικο αργό) (12/11/1947)
31. ΤΟ ΧΑΡΤΖΙΛΙΚΙ (Ρένα Ντάλλια – Γιάννης Παπαϊωάννου) (Ζεϊμπέκικο) (1953)

3. Συνθέσεις του Απόστολου Χατζηχρήστου
1. ΑΝ ΣΕ ΧΑΣΩ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΩ (Στέλλα Χασκίλ – Τάκης Μπίνης – Απ. Χατζηχρήστος) (Ζεϊμπέκικο) (1950)
2. ΑΣ ΜΗ ΞΗΜΕΡΩΝΕ ΠΟΤΕ (Απ. Χατζηχρήστος – Ευάγγ. Χατζηχρήστος) (Λαϊκό Βάλς) (1948)
3. ΑΦΟΥ Η ΜΟΙΡΑ Μ' ΕΚΑΝΕ ΦΤΩΧΗ (Στέλλα Χασκίλ) (Ζεϊμπέκικο) (1950)
4. ΒΑΡΥΣ ΚΑΫΜΟΣ (Τ. Μπίνης – Στ. Χασκίλ – Απ. Χατζηχρήστος) (Ζεϊμπέκικο) (1950)
5. ΚΑΡΔΙΑ ΟΡΦΑΝΗ (Απ. Χατζηχρήστος – Τάκης Μπίνης) (Ζεϊμπέκικο) (1952)
6. ΜΑΝΑ ΜΟΥ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΕ ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ (Απ. Χατζηχρήστος – Γ. Μανησαλής-Λαδόπουλος) (Χασάπ.) (1947)
7. Ο ΑΛΗΤΗΣ ΤΡΑΓΟΥΔΑ (Απ. Χατζηχρήστος – Ευάγγ. Χατζηχρήστος) (Ζεϊμπέκικο) (1948)
8. ΠΑΝΕ ΤΡΑΙΝΑ (ΠΑΝΕ ΤΑ ΤΡΑΙΝΑ ΚΙ ΕΡΧΟΝΤΑΙ) (Απ. Χατζηχρήστος – Σ. Καλφοπούλου) (Ζεϊμπ.) (1949)

4. Συνθέσεις του Λάκη Κέκεση
1. ΒΑΣΑΝΑΚΙ ΜΟΥ (Ελένη Λαμπίρη) (Χασάπικο) (19;;)
2. ΘΑ ΤΗΝ ΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΜΑΖΙ (Άννα Μαριάννα – Μ. Ζαμπέτας) (Ζεϊμπέκικο) (19;;)
3. ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΑΘΩ (Στράτος Γιουντέρης) (Ζεϊμπέκικο) (1959;)
4. ΕΙΜΑΙ ΑΝΤΡΑΣ ΜΕ ΑΙΣΘΗΜΑΤΑ (Κώστας Μαυρομιχάλης – Γιάννης Κυριαζής) (1962)
5. ΑΛΛΗ ΦΟΡΑ ΜΗ ΜΕ ΓΕΛΑΣΕΙΣ (Κώστας Μαυρομιχάλης – Ανθούλα Αλιφραγκή) (1962)

5. Συνθέσεις του Άκη Σμυρναίου
1. ΑΛΛΟΣ Σ' ΑΓΑΠΗΣΕ ΚΙ ΑΛΛΟΣ ΣΕ ΠΑΙΡΝΕΙ (Μαριάννα Χατζοπούλου) (Ζεϊμπ.) (Δεκαετίας '50)
2. ΜΗ ΚΛΩΤΣΑΣ ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΣΟΥ (Στέλιος Σουγιουλτζής – Πόπη Λώρη – Τολης Χάρμας) (Ζεϊμπ.) (19;;)
3. ΤΟ ΦΙΛΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ (Μαριάννα Χατζοπούλου) (Ζεϊμπ.) (Δεκαετίας '50)
4. ΒΑΛΕ ΦΡΕΝΟ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΟΥ (Μ. Χατζοπούλου – Πάνος Γαβαλάς) (195;)

6. Συνθέσεις του Κώστα Καπλάνη
1. ΕΝΑΣ ΑΛΗΤΗΣ ΠΕΘΑΝΕ (Τάκης Μπίνης – Μαίρη Λίντα) (Ζεϊμπέκικο) (1949)
2. ΗΡΘΕ Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ (Μαίρη Λίντα – Φώτης Δούσης (Χασάπικο) (19;;)

7. Συνθέσεις του Απόστολου Καλδάρα
1. Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΨΗΦΙΖΕΙ [ΑΠ. ΚΑΛΔΑΡΑ] (Μ. Νίνου – Θανάσης Ευγενικός) (Χασαποσέρβικο) (1949)
2. ΔΕΝ ΜΕΤΑΝΙΩΝΩ ΠΟΥ Σ’ ΑΓΑΠΗΣΑ ΠΟΛΥ (Μ. Χατζοπούλου) (Ζεϊμπ.) (195;)
3. ΤΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΩ ΠΩΣ ΕΙΣ’ ΩΡΑΙΟΣ (Μ. Χατζοπούλου) (Ζεϊμπ.) (195;)
4. ΕΙΣΑΙ ΔΕΙΛΟΣ (Μαρία Γρίλλη – Μήτσος Ρουμελιώτης) (1953)
5. Η ΠΡΩΤΗ ΝΥΧΤΑ ΠΟΥ ‘ΧΕΙΣ ΦΥΓΕΙ (Θ. Ευγενικός – Μ. Νίνου) (1950)
6. ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΕΙΔΕ ΒΑΣΑΝΑ (Γ. Μοντεχρήστος) (1961)

8. Συνθέσεις διαφόρων άλλων συνθετών
1. ΑΛΛΑ ΜΟΥ ΛΕΝ' ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΟΥ [Θ. ΔΕΡΒΕΝΙΩΤΗ] (Πόλυ Πάνου) (Χασάπικο) (195;)
2. ΑΥΤΑ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΙ Σ’ ΑΓΑΠΩ [Θ. ΔΕΡΒΕΝΙΩΤΗ] (Γιώτα Λύδια) (1959)
3. ΑΣ ΤΗΝ ΚΡΙΝΕΙ Ο ΘΕΟΣ [Μ. ΝΙΝΟΥ] (Μαρίκα Νίνου – Στ. Περπινιάδης) (Ζεϊμπέκικο) (1949)
4. ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ [Κ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ – Λ. ΚΑΡΝΕΖΗ] (Στ. Καζαντζίδης) (1961)
5. ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΑΞΕΣ, ΓΙΑΤΙ; [ΣΤ. ΚΕΡΟΜΥΤΗ] (Μαρίκα Νίνου – Στέλιος Κερομύτης) (Ζεϊμπ.) (Ιαν. 1950)
6. ΔΕΚΑ ΝΥΧΤΕΣ, ΔΕΚΑ ΒΡΑΔΙΑ [Θ. ΔΕΡΒΕΝΙΩΤΗ] (Γιώτα Λύδια) (Συρτός)
7. ΔΙΑΒΑΣΑ ΠΩΣ ΠΑΝΤΡΕΥΕΣΑΙ [Μ. ΧΙΩΤΗ] (Μαίρη Λίντα) (Συρτός) (19;;)
8. ΕΙΜΑΙ ΦΤΩΧΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΕ ΘΕΣ [ΒΟΥΛΑΣ ΔΕΡΕΜΠΕΗ] (Στ. Χασκίλ – Στ. Περπινιάδης) (Ζεϊμπ.) (19;;)
9. ΕΙΣΑΙ ΜΙΚΡΟ ΜΕΛΑΧΡΟΙΝΟ [ΓΙΩΡΓΟΥ ΡΟΒΕΡΤΑΚΗ] [Συνστιχουργός: Κρέων Ρηγόπουλος] (19;;)
10. ΗΛΙΟΒΑΣΙΛΕΜΑ ΣΩΣΤΟ [ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΥΚΑ] (Ορφέας Κρεούζης – Ι. Γεωργακοπούλου] (Ζεϊμπ.) (1951)
11. ΚΑΤΕΡΓΑΡΑ [Μ. ΝΙΝΟΥ] (Μαρίκα Νίνου – Στελλάκης Περπινιάδης) (Χασάπικο) (1949)
12. ΚΙ ΟΜΩΣ ΓΕΛΑΣΤΗΚΑ [ΓΙΑΝΝΗ ΔΕΔΕ] (Εύα Στυλ – Σπύρος Κορώνης) (Χασάπικο) (19;;)
13. ΚΟΡΟΪΔΟ ΜΑΝΩΛΗ [ΣΤΡΑΤΟΥ ΠΑΓΙΟΥΜΤΖΗ] (Στράτος Παγιουμτζής – Π. Μαυράκη) (Ζεϊμπ.) (19;;)
14. ΜΑΧΑΙΡΑ ΕΔΩΣΕΣ [Ι. ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ] (Μαρίκα Νίνου) (Χασάπικο) (1954 – 55)
15. ΟΠΟΙΟΣ ΑΓΑΠΑΕΙ [ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΠΕΤΣΑ] (Άννα Χρυσάφη – Μανώλης Χιώτης) (Χασάπικο) (19;;)
16. ΣΚΛΗΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΒΑΣΑΝΑ [Ι. ΠΟΛΙΤΑΚΗ] (Στελλάκης Περπινιάδης) (Ζεϊμπέκικο) (19;;)
17. ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΚΙΤΡΙΝΙΣΑΝΕ [ΤΑΚΗ ΜΩΡΑΚΗ] (Μαριάννα Χατζοπούλου) (Ζεϊμπέκικο) (195;)
18. ΤΟ ΚΑΦΕΝΕΔΑΚΙ [ΛΥΚΟΥΡΓΟΥ ΜΑΡΚΕΑ] (Τ.Γαβριέλος – Λυκούργος Μαρκέας) (Ζεϊμπέκικο) (1946;)
19. ΤΙ ΣΟΥ ‘ΚΑΝΑ ΚΑΙ Μ’ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΕΣ [ΓΙΩΡΓΟΥ ΖΑΜΠΕΤΑ] (Πάνος Τζανετής) (1964)
20. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΑΕΙ ΠΟΤΕ ΣΕ ΡΑΦΤΗ [ΜΠ. ΜΠΑΚΑΛΗ] (1957, COLUMBIA DG 7355)


Β. ΕΛΑΦΡΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΑΝΕΣΗ:
 
1. Συνθέσεις του Τάσου Βάμπαρη
1. ΞΑΝΑΓΥΡΙΣΕ ΚΟΝΤΑ ΜΟΥ [Συνστιχουργός: Κρέων Ρηγόπουλος] (Τασία & Κούλα Βάμπαρη)
2. ΚΑΘΕ ΒΡΑΔΑΚΙ ΣΤΙΣ 8 (Δανάη – Αγγέλα Λυκιαρδοπούλου) (1937)
3. ΑΠΑΝΩ ΣΟΥ ΤΟ ΠΗΡΕΣ [Συνστιχουργός: Κρέων Ρηγόπουλος] (Κούλα & Τασία Βάμπαρη)
4. ΣΕ ΣΥΓΧΩΡΩ [Συνστιχουργός: Κρέων Ρηγόπουλος] (Τρίο Βάμπαρη)

2. Συνθέσεις του Γιάννη Βέλλα
1. Μ’ ΕΚΑΝΕΣ ΠΑΛΙ ΝΑ ΚΛΑΨΩ (Γιώργος Λουκάς – Έλσα Λάμπο) (Ταγκό)
2. ΒΡΗΚΑ ΚΟΝΤΑ ΣΟΥ ΤΗΝ ΕΥΤΥΧΙΑ
3. ΤΑ ΟΜΟΡΦΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΟΥ (Ντέπη Μάνου – Θέμη Ζήση) (Βάλς)
4. ΚΑΤΙ [Συνστιχουργός: Κρέων Ρηγόπουλος] (Χριστίνα Στίνη – Χορωδία)

3. Συνθέσεις του Ανδρέα Πόγγη
1. ΚΛΑΨΕ ΦΤΩΧΗ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ, ΚΛΑΨΕ (Δανάη Στρατηγοπούλου)
2. ΕΖΗΣΑ ΚΟΝΤΑ ΣΟΥ (Στέλλα Γκρέκα) (1946 – 47)
3. ΤΟ ΡΑΒΔΙ ΤΟΥ ΤΣΕΛΙΓΓΑ
4. ΠΑΝΤΟΤΕ ΘΑΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ (Συνστιχουργός: Κρέων Ρηγόπουλος)

4. Συνθέσεις του Μπέμπη Βουγά
1. ΒΡΗΚΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΠΟΥ ΟΝΕΙΡΕΥΤΗΚΑ (Συνστιχουργός: Κρέων Ρηγόπουλος)
2. ΘΑ ΚΑΝΩ ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΤΗΝ ΤΡΕΛΛΑ (Συνστιχουργός: Κρέων Ρηγόπουλος) (Γιώργος Λουκάς – Έλσα Λάμπο)
3. ΠΑΝΤΑ Θ’ ΑΓΑΠΙΟΜΑΣΤΕ, ΜΩΡΟ ΜΟΥ

5. Συνθέσεις του Φώτη Πολυμέρη
1. ΑΣ ΗΞΕΡΑ ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΣΟΥ (Φ. Πολυμέρης – Γιώργος Μαλλίδης)
2. Η ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ ΚΟΙΜΑΤΑΙ (Φ. Πολυμέρης – Γ. Μαλλίδης – Γ. Κεφαλάς)
3. ΒΡΗΚΑ ΚΟΝΤΑ ΣΟΥ ΤΗΝ ΕΥΤΥΧΙΑ (Φώτης Πολυμέρης)

6. Συνθέσεις του Λάκη Κέκεση
1. ΕΦΥΓΕΣ (ΛΑΜΠΡΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΜΟΥ) [Συνστιχουργός: Κρέων Ρηγόπουλος] (Πάνος Σάμης) (Ταγκό)
2. ΔΕΝ ΦΤΑΙΣ ΕΣΥ ΠΟΥ ‘ΧΕΙΣ ΦΥΓΕΙ (Τώνης Μαρούδας)
3. ΧΑΜΕΝΗ ΜΟΥ ΧΑΡΑ (Σώτος Παναγόπουλος – Α. Αστέρη)
4. Ο,ΤΙ ΖΗΤΗΣΑ ΤΟ ΒΡΗΚΑ ΕΓΩ ΚΟΝΤΑ ΣΟΥ (Τώνης Μαρούδας)
5. ΔΕΝ ΘΑ ΦΥΓΕΙΣ ΠΟΤΕ ΑΠ’ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ (Τώνης Λογοθέτης) (Ταγκό)
6. ΦΕΥΓΕΙΣ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ (Γιοβάνα) (Ταγκό)
7. ΚΡΑΤΑΜΕ ΣΤΗΝ ΑΓΚΑΛΙΑ ΣΟΥ (Ελίζα Μαρέλι)
8. ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΘΕΛΩ ΝΑ ΖΗΣΩ (Φ. Πολυμέρης – Αλίκη Ραφαηλίδου) (Ταγκό)

7. Συνθέσεις του Νίκου Γούναρη
1. ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΖΟΥΜΕ (Νίκος Γούναρης)
2. ΑΝΑΘΕΜΑ ΤΗΝ ΩΡΑ, ΜΑΥΡΟΦΟΡΑ (Νίκος Γούναρης)
3. ΝΑ ‘ΧΑ ΔΥΟ ΖΩΕΣ ΝΑ ΖΟΥΣΑ (Νίκος Γούναρης)

8. Συνθέσεις του Λευτέρη Παπαδόπουλου (όχι, βέβαια του γνωστού στιχουργού)
1. ΚΟΝΤΑ ΣΟΥ ΘΑ ΖΗΣΩ (Έλσα Λάμπο) (Ταγκό)
2. ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΘΑ ΓΥΡΙΣΕΙΣ ΣΕ ΜΕΝΑ (Σώτος Παναγόπουλος)

9. Συνθέσεις του Μιχάλη Σουγιούλ
1. ΕΛΑ ΝΑ ΚΛΑΨΟΥΜΕ ΜΑΖΙ (Δανάη – Μ. Στρέη)
2. ΑΣ ΣΜΙΞΟΥΜΕ ΠΑΛΙ (Μ. Δεμερτζή – Τάκης Μωράκης)

10. Συνθέσεις του Λυκούργου Μαρκέα
1. ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΩ ΤΕΤΟΙΑ ΜΑΤΙΑ (Δανάη) (Σλόου)
2. ΗΡΘΕΣ ΣΑΝ ΟΝΕΙΡΟ (Π. Παπαθανασίου – Χορωδία)
3. ΑΥΤΗ ΤΗ ΝΥΧΤΑ (Π. Λοβάτι) (Σλόου)
4. ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ Μ’ ΕΧΕΙΣ ΓΕΛΑΣΕΙ (Τώνης Μαρούδας)

11. Συνθέσεις του Γιώργου Μυρογιάννη
1. ΕΙΣΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΦΑΝΤΑΣΤΗΚΑ (Γιώργος Λουκάς – Έλσα Λάμπο)
2. ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΕ ΚΑΝΩ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ (Γιώργος Λουκάς)
3. Μ’ ΑΥΤΑ ΤΑ ΓΛΥΚΑ ΣΟΥ ΜΑΤΙΑ [Συνστιχουργός: Κρέων Ρηγόπουλος] (Χριστίνα Στίνη)

12. Συνθέσεις του Νάσου Φακίδη
1. Ο ΜΠΑΡΜΠΑ ΝΙΚΟΛΗΣ (Ζοζεφίνα Γενοβέζου – Γ. Καρανικόλας) (Φοξ)
2. ΚΡΕΒΑΤΟΜΟΥΡΜΟΥΡΑ (Ν. Φακίδης – Μ. Νίκα – Γ. Καρανικόλας)
3. ΝΕΟΣ ΔΟΝ ΖΟΥΑΝ (Ν. Φακίδης – Μ. Κρεμμυζά – Μ. Πεταχταρίδης)
4. ΚΑΘΡΕΠΤΗΣ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΑ (Μίρκα Μέρλου – Ρ. Γαρηφάλου)

13. Συνθέσεις των Σπύρου Κορώνη - Φίλανδρου
1. ΤΙ ΠΑΘΑΙΝΩ ΣΑΝ ΣΕ ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΜΙΛΑΣ (Κορώνης – Φίλανδρος)
2. ΠΑΡΑΒΛΕΨΕ ΛΙΓΑΚΙ (Κορώνης – Φίλανδρος)
3. ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΑΠΟΨΕ (Κορώνης – Φίλανδρος)
4. ΜΙΛΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΗ ΜΑΣ ΑΓΑΠΑΣ (Σοφία Βέμπο) / (Κορώνης – Φίλανδρος)
5. ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ (Κορώνης – Φίλανδρος)

14. Συνθέσεις του Βαγγέλη Παπούλια
1. ΤΙ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙΣ (Β. Παπούλιας – Τρίο Εσπεράντο) (Σλόου ρομάνς)
2. ΓΙΑ ΛΙΓΟ ΧΡΗΜΑ Η ΑΓΑΠΗ ΜΑΣ ΠΕΘΑΙΝΕΙ (Βάγγος Παπούλιας)

15. Συνθέσεις του Κρέοντος Ρηγόπουλου
1. ΧΕΙΛΙΑ ΠΟΥ ΜΕΘΑΤΕ (Αγγέλα Λυκιαρδοπούλου)
2. ΣΕ ΣΥΓΧΩΡΩ (Τρίο Βάμπαρη)

16. Συνθέσεις του Γιώργου Μουζάκη
1. ΜΗΠΩΣ Μ’ ΑΓΑΠΑΣ [Συνστιχουργός: Κρέων Ρηγόπουλος] (Σώτος Σιδηρόπουλος)
2. Ο,ΤΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΖΗΤΑΣ (ΜΟΝΟ ΕΓΩ ΘΑ ΣΤΟ ΔΩΣΩ) (Λένα Πατεράκη) (Ρούμπα)

17. Συνθέσεις διαφόρων Συνθετών
1. ΔΩΣ’ ΜΟΥ ΠΙΣΩ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ [ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΛΛΙΔΗ] (Τασία Αμβράζη – Ελένη Ντε Ροζέ)
2. ΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ Η ΝΥΧΤΑ ΠΟΥ Σ’ ΕΧΕΙ ΚΡΥΨΕΙ [ΑΛΕΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ] (Φώτης Δήμας) (Σλόου)
3. ΓΕΛΑ ΓΥΝΑΙΚΑ, ΓΕΛΑ [Συνστιχουργός:Κρέων Ρηγόπουλος][Γ. ΚΟΥΓΙΟΥΜΙΖΟΠΟΥΛΟΥ](Πάνος Βισβάρδης–Δανάη)
4. ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΦΙΛΙ [Συνστιχουργός: Κρέων Ρηγόπουλος] [Ι. ΦΟΥΣΚΑ] (Μ. Δεμερτζή)
5. ΜΕ ΦΙΛΙΑ ΘΑ ΣΤΟ ΠΩ [Μ. ΜΠΑΡΜΠΑΛΙΑ] (Λένα Γιάννα)
6. ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΩ ΕΓΩ ΜΕ ΣΕΝΑ [ΖΟΖΕΦ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥ] (Τζένη Χαρίτου)
7. ΑΣ ΧΑΡΟΥΜΕ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ [ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΦΑΛΑ] (Τρίο Κιτάρα)
8. ΕΣΥ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΖΗΤΑΣ [ΑΚΗ ΣΜΥΡΝΑΙΟΥ] (Ελίζα Μαρέλι)
9. ΚΑΤΣΙΚΑΚΙ ΜΠΕ-ΜΠΕ [ΣΠΥΡΟΥ ΟΛΑΝΔΕΖΟΥ] (Φώτης Πολυμέρης)
10. ΜΑΝΤΑΜ ΣΟΥΣΟΥ [Συνστιχουργός: Κρέων Ρηγόπουλος] [ΛΕΟ ΡΑΠΙΤΗ](Φ.Πολυμέρης–Ρένος Τάλμας–Χορωδία)
11. ΦΑΝΤΑΣΙΑ [ΚΩΣΤΑ ΚΑΠΝΙΣΗ] (Τζίμης Μακούλης) (Ταγκό)
12. ΠΕΡΣΙ ΤΕΤΟΙΟ ΚΑΙΡΟ [Συνστιχουργός: Κρέων Ρηγόπουλος] [Κ. ΓΙΑΝΝΙΔΗ] (Στέλλα Γκρέκα) (1947)
13. ΑΥΤΗ ΔΑΚΡΥΖΕΙ ΚΙ ΑΥΤΟΣ ΓΕΛΑ [ΑΓΓΕΛΟΥ ΜΑΡΤΙΝΟ]
14. ΓΕΛΑΣΤΗΚΑΜΕ ΚΙ ΟΙ ΔΥΟ [Συνστιχουργός: Κρέων Ρηγόπουλος] [ΜΗΝΑ ΠΟΡΤΟΚΑΛΗ]
15. ΜΕ ΦΤΑΝΕΙ ΠΟΥ ΣΕ ΒΛΕΠΩ ΜΕΣ’ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ [ΑΚΗ ΛΥΜΟΥΡΗ] (Έλσα Λάμπο)
16. ΚΙ ΟΜΩΣ ΓΕΛΑΣΤΗΚΑ [ΓΙΑΝΝΗ ΔΕΔΕ]
17. ΑΠΟΨΕ Η ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΟΥ ΠΕΤΑ
18. ΧΕΙΛΙΑ ΠΟΥ ΜΕΘΑΤΕ [Συνστιχουργός: Κρέων Ρηγόπουλος] [Κ. ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ] (Αγγέλα Λυκιαρδοπούλου)

Δισκογραφία LP του Κώστα Μάνεση:

1. «ΚΩΣΤΑ ΜΑΝΕΣΗ: ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ»
LP της MARGOPHONE, No. 8027, κυκλοφόρησε το 1967

2. «ΚΩΣΤΑ ΜΑΝΕΣΗ: ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ ΓΙΑ 6»
LP της MARGOPHONE, No. 8051, κυκλοφόρησε το 1973

3. «ΚΩΣΤΑ ΜΑΝΕΣΗ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΟ ΓΙΟΥΣΟΥΡΟΥΜ»
LP της MARGOPHONE, No. 8124, κυκλοφόρησε το 1974

4. «ΚΩΣΤΑ ΜΑΝΕΣΗ: ΣΤΟ ΠΑΛΙΟ ΓΡΑΜΜΟΦΩΝΟ»
LP της MARGOPHONE, No. 8187, κυκλοφόρησε το 1977

5. «ΚΩΣΤΑ ΜΑΝΕΣΗ: ΣΤΟ ΠΑΛΙΟ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΠΑΤΑΡΙ»
LP της MARGO, No. 8209, κυκλοφόρησε το 1980


Βιβλιογραφία:

1. Βιογραφικά στοιχεία:
Α. «Ιστορία του Ελληνικού Τραγουδιού Νο.1: 1824 - 1960». Κώστα Μυλωνά,
Εκδόσεις Κέδρος, 1984
Β. Το προσωπικό μου αρχείο

2. Εργογραφία – Δισκογραφία:
Το προσωπικό μου αρχείο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
1. Δεν αποκλείω καθόλου την πιθανότητα να έχω σε ένα ή περισσότερα από τα παραπάνω 154 τραγούδια κάποιο λάθος (λόγω μη σωστής πληροφόρησης). Αν έχετε πληροφορίες πως κάτι από τα παραπάνω είναι λάθος, κάντε την επισήμανσή σας για να το διορθώσουμε.
2. Οι ημερομηνίες και χρονολογίες, όπου καταγράφονται, αναφέρονται στο χρόνο κυκλοφορίας των τραγουδιών της 1ης εκτέλεσης.
3. Είναι γνωστό πως στις περισσότερες (εκτός εξαιρέσεων) ετικέτες των δίσκων 78 στροφών (γραμμοφώνου) δεν αναφέρεται (κακώς, κάκιστα!) ο Στιχουργός του τραγουδιού. Οι λόγοι είναι διάφοροι και λίγο ως πολύ γνωστοί.
4. Αν έχετε πληροφορίες πως κάτι από τα παραπάνω είναι λάθος, κάντε την επισήμανσή σας για να το διορθώσουμε.
5. Όποιος έχει περισσότερα στοιχεία, που λείπουν από την παραπάνω λίστα, παρακαλώ και πάλι ας μας δώσει τις σχετικές πληροφορίες που μας είναι άγνωστες.
6. Είναι βέβαιο ότι υπάρχουν κι άλλα τραγούδια του Κώστα Μάνεση. Όποιος ξέρει κάποια άλλα, άγνωστα προς το παρόν σε μένα, παρακαλώ ας μας δώσει στοιχεία για να συμπληρώσουμε σιγά – σιγά την παραπάνω λίστα.

Σάκης Πάπιστας

Δεν υπάρχουν σχόλια: